Friday, August 20, 2010

un helvasi


insanin cani birden bire un helvasi isteyince, anneden de uzakta olunca, caresiz kendisi yapmak zorunda kaliyor. internette biraz tarif bakindim ama guvenemedim. hemen annemi aradim ve ondan aldigim tarifle ilk defa denedigim un helvasi cok guzel oldu.

2 corba kasigi tereyag
2 su bardagi un
1 su bardagi sut
1 su bardagi su
1.5 su bardagi toz seker

tereyag ve unu kisik ateste ve tahta bir kasikla yaklasik 45 dakika kavuruyorsunuz. o esnada butun ev misler gibi kokuyor, bunu belirtmeden gecemiycem. sonra sut, su ve toz sekeri de bosaltip gene kisik ateste bulamac haline gelen helvayi karistirmaya devam ediyorsunuz. kasik gittikce agirlasiyor, karistirmak zorlasiyor. oyle bir nokta geliyor ki artik tencerenin icindeki sey karistirilamaz, dondurulemez hale geliyor. o zaman ocagin altini kapatiyorsunuz ve helvayi da sogumaya birakiyorsunuz. ilikken yemeyi cok severim ben. ama helva dolapta durdukca guzellesti sanki. sonraki 3 gun boyunca bayila bayila yedik. cok tavsiye ederim..

3 comments:

  1. bu gece kandil diye ben de helva yaptım. ve yaparken senin tarifini kullandım. ben daha fazla yağ koyup maalesef daha az kavuruyordum. açıkcası bugüne kadar yaptığım en güzel helva oldu. ellerine sağlık senin de :=

    ReplyDelete
  2. evdeki tatlı krizimizi un helvasıyla çözdük ve tabii ki yine bu tarifi kullandık. bir kere daha ellerine sağlık sedef :)

    ReplyDelete