Tuesday, August 10, 2010

kek


bu tarif sevgili deniz'den ve aslinda abla guniz'den...

daha once hic kek yapmamistim. ama icimdeki kek yapma durtusu harekete gecmis olmali ki, yillardir bir kez bile kullanmadigim annemin tupper kek kalibini ve mikserimi buraya getirmistim. ve sonra olaylar soyle gelisti:

3 yumurta
1 su bardagi toz seker
1 su bardagi sut
1 su bardagi sivi yag (ben yarim bardakla yaptim, kek biraz kiriklaniyor ama az yagli isterseniz oluyor)
1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya (yani 3'er cay kasigi)
3-4 su bardagi un
3-4 corba kasigi kakao

once yumurtalar ve sekeri mikserle iyice karistiriyoruz. sonra diger herseyi katip gene mikserle karistirarak, akiskan ama koyu bir sivi elde ediyoruz. kaliba yarisini dokup kalan yarisina kakao koyuyoruz ve karistiriyoruz. sonra kaliba bunu da dokup bir catalin arkasiyla kalibin icinde s harfi gibi sekiller ciziyoruz. kakaolu kisimlar beyaz icinde dalgali sekiller ciziyor boylece. 160 derecede bir saatte filan ancak pisiyor. benim kalibim icine yag surulmesini istemiyor. siz de kek kalibiniza gore hareket edersiniz. cok guzel kabariyor bu kek. cok da guzel oluyor. birkac gun boyunca kesip kesip yiyorsunuz. cok afiyet oluyor yani :)

3 comments:

  1. ya sedef ben yaptım bu keki. bir tek sen de yaptın diye, üstelik (hayır-yalan). ya benim 3-4 kilo fazlam var kaç aydır. kendimi "ispanyol dilberi gibisin bir tanem" diye kandırıyorum; ancak bildiğim kadarıyla ispanyol değilim. bir de siz, bir kaç günde bitirmişsiniz keki. e benimki o kadar bereketli diilmiş! bitiyor bu hemen. tarifi eksik mi uyguladım acaba? ..... hmmmm ..... belki de seninkinden daha lezzetli olmuştur. hah....

    ReplyDelete
  2. suphelendim bak simdi. benimkinden daha mi lezzetli oldu seninki gercekten acaba??? bir seferden anlasilmaz. birkac kere daha yapman lazim bence :)

    ReplyDelete
  3. O zaman beraber yapalım. Bu sefer kakao yerine bolca şeftali koymak istiyor canım. Ne diyorsun? Saatlerimizi ayarlıyor muyuz *))))

    ReplyDelete