Sunday, August 8, 2010

annemin pizzasi


hamur islerinde tarifte maya olunca gozum korkuyor nedense. belki henuz hic kullanmadigim icindir. annemin pizza hamuru cok pratik bir tarif. icinde yogurt var, herhalde maya gorevini o goruyor. ayni hamurla pogaca da yapar annem. cok guzel olur. ben bu pizzayi hem kiymali hem de sucuklu denedim. ikisi de cok guzel oldu. her iki tarifi de veriyorum.

hamur:
1 yumurta
3 dolu corba kasigi yogurt
1 cay bardagi zeytin yagi
1 cay kasigi karbonat
aldigi kadar un

yumusak bir hamur yapip bir kenarda bekletiyoruz. biz de o sirada ustunu hazirliyoruz.
kiymali ust:
200 gr kiyma
1 sogan
3-4 biber (sivri ya da carliston)
2 domates
tuz, karabiber

hepsini dograyip tavada az zeytinyaginda kavuruyoruz. kiyma da icine katilip kavruluyor. tamamen pismeye az kala ocaktan aliyoruz. biraz da firinda pisecek cunku.

sucuklu ust:
bir kasede hafif sulandirdigimiz 3 kasik kadar domates salcasi
rendelenmis kasar
dilimlenmis sucuk

sonra tepsi, borcam, hatta turta kabi, hangisini kullanacaksak hamuru yayiyoruz. uzerine kiymali harci koyuyoruz. sucuklu yapacaksak once salcayi ince bir tabaka halinde kasikla hamurun uzerine yayiyoruz. sonra rendelenmis kasari serpiyoruz her tarafina ve en son da sucuklari diziyoruz. 200 derece alt-ust firinda 30-40 dakika pisiyor.
her iki seklin de fotografini cektim. ozellikle haftasonu sabah kahvaltilari icin tavsiye ederim. test mutfagindan, deneme bir iki :)



3 comments:

  1. sedef krep resminde Mjölk gordum cok komik!!! sedef cok hamaratsin kiskaniyorum, bize de gel bizi de besle :)

    ReplyDelete
  2. kelimeler cok komik evet. hepsini yazildigi gibi okuyorum iyice komiklesiyor, cunku farkli okunuyorlar. vetemjöl var mesela un demek, bir de smör var, tereyag o da :)

    ReplyDelete