Sunday, September 22, 2013

kabaklı ekmek tartı


evde 1 adet büyük kabak vardı. ne yapsam diye bakınırken böyle bir tarif buldum. bayat ekmek de vardı. olur mu ki derken gayet güzel oldu.

benim ekmeğim cevizli çavdar unlu ekmekti bu arada. her tür ekmekle olur bence.

tart hamuru için
1-2 bayat ekmek
3 yumurta
1 bardak süt
1 çay bardağı zeytinyağ

üstü için
1-2 kabak
1 yumurta
1 su bardağı peynir
1 çay bardağı süt ya da taze krema
tuz, karabiber

ekmekleri derin bir kaba koyup ufak ufak bölüp üzerine şöyle bir su gezdiriyoruz. başka bir yerde yumurta, süt ve zeytinyağı telle çırpıp ekmeklerin üzerine döküyoruz. sonra hamur yoğurur gibi bunları yoğuruyoruz. ekmekler sütlü yumurtalı karışımı iyice emiyor.

tart kabına döşüyoruz hamuru. ben dikdörtgen payreks bir fırın kabına yaptım. üzerine de soyduğumuz ve para para doğradığımız kabakları diziyoruz.

yumurta, peynir, süt ya da kremayı, tuz ve karabiber de ekleyerek çatalla çırpıyoruz. kabakların üstüne döküyoruz. ben beyaz peynir kullandım. tarif kaşar diyordu. ayrıca biraz maydanoz da koydum. dere otu da çok yakışır bence.

170 derece fırında yarım saat kadar pişiyor.

No comments:

Post a Comment