Sunday, September 15, 2013

doğum günü pastası


istedim ki küçükken annemin bana yaptığı gibi ben de minnoşumun doğum günü pastasını kendim yapayım. zaten şeker hamurundan yapılan o son moda pastalar bana fena halde yapay geliyor. bir süredir herkese pasta tarifi sordum, soruşturdum, internetten baktım ve son ana kadar ne yapayacağıma karar veremedim. son gün çok basit kakaolu bir kek yapıp, üzerini de markette bulduğum şekerleme minik hayvancıklarla süslemeye karar verdim. hem hafif, hem de çok güzel bir doğum günü pastası oldu.

bu tarif daha önce vermiş olduğum kakaolu ıslak kek tarifi aslında. küçük yuvarlak bir kek kalıbım var. onunla yaptım keki. kalıp küçük olduğu için de ölçü olarak küçük bir su bardağı kullandım.

2 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak süt
1 bardak zeytinyağ
4 çorba kaşığı kakao
7-9 kaşık un
3 çay kaşığı vanilya
3 çay kaşığı kabartma tozu
1 küçük kutu taze krema

önce yumurta ve şekeri mikserle güzelce çırpıyoruz. sonra süt ve yağı ekleyip gene çırpıyoruz. diğer malzemeleri ekleyip gene çırpıyoruz. önce 7 kaşık un koyun. sonra kıvamına göre 8 ve 9. kaşıkları da koyabilirsiniz. ben bu sefer 8 kaşık koydum. çok koyu olmayan bir kek hamuru olacak.

kek hamurunu kalıbımıza döküp fırında 180 derecede pişiriyoruz. kürdan ya da bıçakla kontrol edip fırından çıkartıyoruz. bir kenarda soğuyor ve sonra da kalıptan çıkartıyoruz. bu sefer kekin üzeri bir taraftan hafif kabardı. eyvah ne olacak şimdi diye düşünüyordum ama soğuduktan sonra elimle o kısmı bastırdım ve düzeldi. üzeri düz oldu sonuç olarak.

pastayı servis edeceğimize yakın taze kremayı mikserle çırpıp krem şanti kıvamına getiriyoruz. tabağa aldığımız kekin üstünü ve yanlarını krema ile kaplıyoruz.

sonra üzerini şekerler ve mumlarla süslüyoruz. özellikle bakana kadar böyle şeylerin varlığından bile haberim yoktu. oysa pasta, kek malzemeleri reyonunda pasta süslemek için bir sürü şey var.

nice nice yeni yaşlara miniğim..



No comments:

Post a Comment