Monday, May 2, 2011

zeytinli çörek


3 yumurta (birinin sarısı ayrılacak)
1 bardak yoğurt
1 bardak sıvı yağ (zeytinyağ ve ayçicek yağ karıştırdım)
1 bardak doğranmış zeytin (çekirdeklerini çıkarırken parçalara bölünüyor zaten)
nane, dereotu
1 paket kabartma tozu
tuz, un

önce yumurtaları karıştırıp sonra yoğurt, yağ ve zeytinleri ekliyoruz. nane ve dereotunun evde tazesi olmadığı için 2'şer tatlı kaşığı kurusunu koydum. 2 çorba kaşığı tuz da koyup bunları bir güzel karıştırdım. sonra kabartma tozu ve un ekleyip yoğurmaya başladım. oldukça yumuşak bir hamur oldu. avuç içi kadar parçaları yağladığım tepsiye dizdim. üzerlerine de ayırdığım yumurta sarısını sürdüm. 200 derece fırında yaklaşık 45 dakika pişti. içleri yumuşak, dışları gevrek, çok güzel oldular.

her yaptığım şeye de çok güzel oldu diyorum. di mi? :)

No comments:

Post a Comment