Tuesday, May 17, 2011

havuçlu labneli kek




normal kekten farklı olarak üzerini pudra şekerli labne peynir ile kaplıyoruz. bu keki bir yerde yedik. ne havuçlu kek olduğunu, ne de üzerindekinin labne peynir olduğunu kesinlikle anlayamadık. çok değişik bir lezzeti vardı.

kek için:
2 yumurta
1.5 dl toz şeker
1 dl sıvıyağ
2 dl un
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1/2 çay kaşığı vanilya
3 orta boy havuç
üzeri için:
1 dl pudra şekeri
200 gr sade labne peynir

önce yumurtalar ve toz şekeri mikserle iyice çırpıyoruz. sonra üzerine yağ ve tüm diğer tozları koyuyoruz. en son ince rendelenmiş havuçları da ekleyip gene mikserle karıştırıyoruz. herhangi bir fırın ya da kelepçeli kek kalıbına döküyoruz. 200 derece fırında yarım saat pişiyor. kürdanla keki kontrol edip fırından çıkartıyoruz. kek soğuduktan sonra pudra şekeri ve labne peyniri de mikserle karıştırıp elde ettiğimiz kremayı kekin üzerine sürüyoruz. üzerindeki kremayla kek değil de pasta hissi uyandırıyor.

8 comments:

  1. artik bu bloga bir search bar koyma vakti geldi. dun sutlac tarifi ariyorum, sanki sen yaptin gibi gelmisti, belki de baskasinda gormustum. her aya tek tek git ara, cok zor geldi! sonunda sutlu irmik tatlisini bulup onu yaptim! Sekeri bana fazla geldi bu arada, bir dahaki sefere daha az sekerli denemeye karar verdim. Bu yorumu da o sayfaya yazamadim tekrar bulmak zor geldigi icin. Yani diyorum haydi bir search bar gelsin.

    ReplyDelete
  2. evet çok fazla tarif oldu artık farkındayım. acaba tarifleri mi kategorilesem diye düşünüyorum. bulayım bir çözüm bu konuya..

    sütlaç ne zamandır benim de aklımda ama burda pirinç unu bulamadım bahar. bir arkadaş nişastayla da oluyor dedi. öyle deniyim bakiyim.

    ReplyDelete
  3. oooo sahane gorunuyorrrrrr.. ben de istiyroummm .seniha berk

    ReplyDelete
  4. ya sedef kızma bana ama, dl ne demek? danish litre? dilim? biliyosun yemek yapmıyorum, ama bunu yapmak istiyorum.....

    ReplyDelete
  5. dl=decilitre

    aslında ben böyle ölçülü tarif yapmayı hiç sevmiyorum. herşey bardak, kaşık olsun istiyorum ama bu tarifi böyle aldım. böyle de verdim mecburen. hani ölçü kapları vardır, plastik filan basit şeyler, içinde mikserle bişeyler çırparsın. işte onların üzerinde bu dl, cup, ml gibi ölçüler vardır. onlardan faydalanabilirsin. mutfakta birşeylerin üstünde mutlaka yazıyordur bunlar..

    ReplyDelete
  6. sedefcim, bu kek olayı dün benim 2,5 saatimi aldı (clean up faslını da ekledim bu süreye)....sonra 4 saatte bir tencere yaprak sarması yaptığım 10 sene öncesi aklıma geldi....ve niye yemek yapmayı bıraktığım... senden bir ricam var, pişme dahil toplam sürelerini de yazsan, olur da şöyle 30 dakika altı bir tarif olursa onu deneyelim diyorum şimdi de, bu sütlaç mesela, 30 dakika altında mıdır?

    ReplyDelete
  7. pişme sürelerini hep yazıyorum zaten. özellikle de fırında pişenlerin. ama mühendisciğim, yemek işi emek istiyor. 30 dakika altında ancak salata yapabilirsin, yumurta kırabilirsin. mutfak sanatı boşuna demiyorlar :)

    ReplyDelete
  8. Esin said!

    Bugun havuclu keki yaptim yrin Linnea nin dagis partisine göturmek icin. Diger ailelerin begenisine sunucaz bakalim.

    Gecen yil kisir yapmistim kimse yememisti. Isveclilerin damagi bir tek sekeri algiliyor gercekten o nedenle u havuclu keki begeneceklerini umuyorum :)

    ReplyDelete