Monday, May 23, 2011

sütlaç


ne zamandır aklımdaydı sütlaç. fakat bir türlü pirinç unu bulamadım burda. yurt dışında blog yazan birinin tarifinde cornflour kullandığını gördüm. ben de mısır ekmeği yapmak için mısır unu almıştım daha önce. bu bizdeki mısır unundan farklı olarak nişasta gibi beyaz ve ince birşeydi. herhalde budur diyerek onu kullandım. işe yaradı. demek ki sütlacı pirinç unu, nişasta, hatta mısır unu ile bile yapabiliriz.

1 lt süt
1/2 cup pirinç
1/2 cup toz şeker
1 çay kaşığı vanilya
1 çorba kaşığı mısır unu/nişasta/pirinç unu (hangisi varsa)
tarçın

pirinci yıkayıp sütle birlikte ocağa koyuyoruz. başından sonuna kadar tahta kaşıkla karıştırdım. pirinçler sertliğini kaybeder gibi olunca şekeri de ekliyoruz. pirinçler yumuşamaya yakın bir dolu çorba kaşığı mısır ununu yarım su bardağı soğuk suda eritip süte katıyoruz. güzel koksun diye 1 çay kaşığı da vanilya koydum. sonra sürekli karıştırıyoruz. ta ki pirinçler yumuşayıp süt de çok hafif koyulaşıncaya kadar. kaselere koyup ılıdıktan sonra da üzerlerine tarçın ekiyoruz.

muhallebi kadar koyu kıvamlı olmadı. ben böyle daha çok severim. rahmetli babanemin sütlacı sulu olurdu. babanemin sütlacının lezzeti bambaşkaydı. sütlacı yaparken onu da sevgiyle andım..

No comments:

Post a Comment