Thursday, May 26, 2011

fırında patlıcan musakka


ne zaman kızartma yapsam yapım aşamasında bu son diyorum. özellikle de ocağın sağına soluna zıplayan yağ taneciklerini gördükçe. fakat yemeği yerken tüm pişmanlıklar uçup gidiyor çünkü kızartmanın lezzeti bambaşka.

patlıcan musakka tencerede yapılıyor. ben de tencerede yapmak üzere başladım ama sonra fırına koymaya karar verdim. daha kolay geldi.

250 gr kıyma
2 patlıcan
2 domates
1 soğan
3 diş sarımsak
1 kaşık salça
tuz, karabiber, kimyon

önce patlıcanları alacalı soyup dilimliyoruz. ben enlemesine 3 parçaya ayırıp sonra diklemesine dilimledim bu parçaları. sıvıyağda hafif kızartıyoruz hepsini ve fırın kabının dibine diziyoruz bunları. üstüste 2 kat gibi oluyor.

sonra doğradığımız soğan ve sarımsakları az zeytinyağında kavurup içine kıyma ve salçayı da katıyoruz. tuz, karabiber ve kimyonu da ekleyip kıyma pişmeye yakın patlıcanların üzerine döküp yayıyoruz. en üste de dilimlenmiş domatesleri diziyoruz. yemeğin üzerine şöyle bir sıcak su gezdirip fırına koyuyoruz. 200 derecede yarım saate yakın pişiyor.

No comments:

Post a Comment