Wednesday, May 11, 2011

ton balıklı makarna


hey gidi ton balıklı makarna! külkedisi olarak yeni hayatımda ve mutfakta yerimi almadan önce severek yaptığım, eve gelen arkadaşlarıma da hep ikram ettiğim, artık benim spesiyal yemeğim haline gelmiş bir yemekti bu. buraya geldiğimden beri pabucu dama atıldı. sadece bir kez pişirdim galiba. ama çok güzel yemektir. çok kolaydır.

1/2 paket burgu makarna
1 kutu ton balık
2 kaşık kapari
1 kaşık salça
zeytinyağ
tuz, karabiber

makarnayı haşlıyoruz. başka makarnalarla da olur tabii ama ben burguyu en çok seviyorum. süzgeçte suyu süzülürken biz tencereye biraz zeytinyağ, 1 kaşık salça ve 1 kutu ton balığını boşaltıyoruz. ton balığını küçük kutu koyarsanız az balıklı, büyük kutu koyarsanız da çok balıklı olur. size kalmış. ayrıca ton balığını da bazen yağıyla bazen de yağını süzüp koyardım. salça ve balık çok az kavruluyor. sonra üzerine 2 kaşık kadar kapari ve tuz, karabiber koyuyoruz. makarnayı da tencereye boşaltıp güzelce karıştırıyoruz. işte bu kadar. arada evde varsa domates kurusu ya da kavanozda satılan güneşte kurutulmuş, közlenmiş domateslerden de koyduğum olurdu. o da çok yakışıyor. italyanlar makarnanın yanında yoğurt yememize hayret ediyorlarmış diye duymuştum. bu makarnayı yanında yoğurtla çok severim laf aramızda..

No comments:

Post a Comment