Thursday, July 29, 2010

dunyanin butun sabahlari geri donussuzdur

bugun sabah baslayan yagmur aksama kadar hic durmadi. konsere gidecegim kilisenin yolunu ancak yuruyerek bulabilecegim icin biraz endiselendim dogrusu. fakat hava durumunu saat dilimlerine ayirmis olan internet sitesi aksam 7-8 diliminde yagmurun yagmayacagini soyluyordu. 7'ye ceyrek kala camdan baktim, hala yagiyordu. sansimi denerim artik, konseri dinleyemeyecek kadar islanirsam geri donerim diye dusunup giyindim. 7'de evden ciktigimda yagmur durmustu. disarda cok guzel bir hava vardi. kapali ama ilik, hafif ruzgarli. sehrin en sevdigim caddelerinden birinde hizlica yurumeye basladim. yakinlarda bir kilisede barok muzik konserine gidiyordum. sonra saat 7 bucuk oldu ve kilisenin cani calmaya basladi. ben bahceye girdigimde birisinin kapiyi kapattigini gordum. kosarak kapiya gittim. iceri girdim. program kagidini aldim. herkes oturmustu, ben de en arka siranin ucuna oturdum. ben oturunca onumdeki kuzey avrupali zarif adam yana kaydi, hafifce omzunun uzerinden geriye bakip benim de muzisyenleri gordugumden emin oldu. sonra da konser basladi. sahnede barok keman, viola de gamba ve cembalo'dan olusan ensemble melero adli uclu vardi. sonra dunyanin ne degisik bir yerine geldigimi dusunmeye basladim, bu insanlarin dilini ogrenmek ve onlarla konusmak icin ne kadar sabirsizlandigimi dusundum. sonra butun gun yagmurun ne guzel yagdigini, barok muzigi ne kadar sevdigimi dusundum. bir 300-400 yil kadar gec gelmis olabilir miyim acaba dunyaya diye dusundum. butun demode, annane zevklerim bu sebepten olmasin dedim. ve sonra marin marais calmaya basladilar: sonnerie de sainte genevieve du mont de paris; nam-i diger paris st. genevieve'in canlari. tous les matins du monde! bu filmin ve bu muziklerin burda bir yerde karsima cikacagini biliyordum zaten. ama bugun o konserde olabilecegini bilmiyordum.

bu filmi anlatmak cok zor gercekten. izlemek lazim ve hatta dinlemek. muzikle ve askla ilgili bir film. huzunlu ama cok guzel bir film. en sevdiklerimden biri...

bu ulkeye ayak bastigimda aklima gelen ilk seylerden biri olmustu bu film. nedenini bilmiyorum.

tous les matins du monde sont sans retour...


https://www.youtube.com/watch?v=dzGWh-RKnyY

2 comments:

  1. Harika yazmissin Sedef. Sonunda "follower" olmayi becerdim. Dunyanin butun sabahlari benim de cok sevdigim filmlerden biridir. Yazinin serefine oturup bi' daha izleyecegim.

    ReplyDelete