Thursday, July 8, 2010

always take the weather with you



stockholm sehir merkezinden trenle yarim saat uzaklikta baltik kiyisinda bir yer burasi: saltsjöbaden. yukardaki fotografi mart 2010'da cekmistim. kar uzerinde ayak izleri gorulen yerler aslinda deniz. o zaman hava -20 dereceydi. karli olmanin disinda her yer catir catir buzdu. nefes alirken soguktan burnumun diregi sizlamisti. biraz dolanip tren istasyonunun yanindaki kafe'ye siginmistik, kahve icmistik. donus icin bir sonraki treni beklemistik.

ankara ve istanbul'da ben gittigimden beri surekli yagmur yagdigini duyuyorum. sanki her iki sehrim de arkamdan agliyor. ve isin tuhafi stockholm bir mucizeye imza atiyor. yaklasik 4 haftadir kesintisiz gunes var burda. nerde bu gunes diye soranlara cevabim; burda, tam tepemizde. ustelik de gunde 19-20 saat calisarak fazla mesaide...

tarih 5 temmuz pazar. saltsjöbaden plajinda denize girdim. buzlu halinde denizin uzerinde yurumeye korkmustum ama buyuk bir cesaretle buz gibi suya daldim. hava sicak oldugu icin usumedim. disardan gayet mavi ve guzel gorunen deniz icine girildiginde bulanik tuhaf bir yesil oldu. gorunuse aldanip avucumu yaladim ve suyun ayni zamanda tuzlu da olmadigini gordum. eve gelip arastirinca ogrendim ki baltik denizi dunyanin hacim olarak en buyuk brackish (az tuzlu, hafif aci) ic denizi. wikipedia bir digeri de kara deniz olabilir diyor ama bu iki denizin birbiriyle alakasi yok bence. baltik'in guneyi deniz baglantilari oldugu icin daha tuzluysa da kuzeye gidildikce bu oran yok denecek kadar azaliyor. hatta iyice kuzeyinde tatli su yaratiklari yasiyor.

gunun sonunda uzerimi degistirmek icin giyinme kabini oldugunu tahmin ettigimiz yere dogru yurudum. koyumsu kucuk bir girintide yer alan plajin saginda ve solunda dambad ve herrbad yazan kadin-erkek bolumleri vardi. biz bu yapilari dus, giyinme kabini filan sandik tabii. meger kadin ve erkeklere ozel bu bolmelerde de denize girip guneslenebiliyordunuz, hem de dilediginiz gibi. yani erkekler tarafinda durum neydi bilmiyorum ama kadinlar tarafinda ustsuz ve cogunlugu cirilciplak kadinlar denize giriyor, gunesleniyor, sandalyelerde oturmus kitap okuyorlardi. saskin bir sekilde uzerimi degistirip ciktim ordan.

donus icin trene binmeden once asagidaki fotografi cektim. ayni manzaranin bir de yaz hali..

No comments:

Post a Comment