Wednesday, July 21, 2010

mutfakta biri var

meger hayatimizi olusturan seyler rutinlermis. bir sabah kalkip yapacak hicbir rutininiz olmadigini dusunsenize? tatilde bile yapilacaklar listesi bellidir. sabah kalkilacak, kahvalti edilecek, denize/havuza gidilecek, aksam uzeri gezmeleri yapilacak, aksam yemegine hazirlanilacak, belki gece disari cikilacak filan...butun rutinlerini geride birakmis biri olarak benim tek rutinim var simdi; gunde 3 ogun yemek yemek! meger ben kendimi degil sevgili istanbul beni doyuruyormus yillardir. besiktas'in koftecileri ve hatta yemeksepeti manevi annem olmus da haberim yokmus! simdi burda kendi kendine evcilik oynayan cocuklar gibiyim. bir insan ancak bu kadar kendine maruz kalabilir. ogun aralarini uzatiyorum ki 3 ogun 2 ogune hatta mumkunse tek ogune insin. denedim, bu mumkun. acikmamis numarasi yapmak da mumkun. yemek yapmamak icin direnmek ve abur cuburla gunu gecistirmek mumkun. ama gunu kurtarmak adina ne yaparsaniz yapin, ertesi gun en bastan gene basliyor bu dongu. sabah oluyor ve gene gune birseyler yiyerek baslamak gerekiyor.

butun zorluklarin yanisira, yapisal bir bozukluk mudur (oyle oldugunu biliyorum zaten) yoksa hayatima giren bu yeni duruma bir direnis midir (ama bu da var tabii) bilmem, bir de balik hafiza durum mevcut. gecen hafta yaptigim birseyi bugun yapmak istesem (cilginca istesem bile mesela) mutlaka acip tarifine bakma ihtiyaci duyuyorum. sonra basliyorum tarifi yazdigim kagitlari aramaya, maillerin icinde ariyorum bazilarini; giden mailler, gelen mailler, gmail, yahoo, kimden gelmisti, kime gitmisti bu mailler?...bazen buluyorum ama bazen bula-ma-ya-da-biliyorum!!!

babam kucukken bana serce kizim derdi. hem hep kucuk bir insan oldugum icin hem de her zaman az yemek yedigim icin herhalde. oysa bu sehrin serceleri gayet istahlilar ve geride kalmis en ufak kirintiyi affetmiyorlar. bir kafede tatli yiyip kahve icmistik. kasiklarimizi tabaga biraktigimiz anda bize aldirmadan yemege dalan sercelere inanamadik.

'mini mini bir kus donmustu, pencereme konmustu' icerikli sarkidan ilham alip yemek konusuna egilmeye ve denedigim tum yemek tariflerini de burda biriktirmeye karar verdim. yani artik, mutfakta biri var :)

1 comment: