Friday, May 18, 2012

tarçınlı çörek (kanelbullar)



isveç'te kanelbulle olmazsa olmaz bir çörek. her kafede, hatta marketlerde poşet içinde satılıyor. dondurulmuşları var. alıp buzluğunuza koyuyorsunuz. acil bir kanellbulle ihtiyacı doğarsa mikroda hop diye hazır oluyor. herhangi bir kafede 3 çeşit tatlı varsa 1'i mutlaka kanellbulle. ben de tarçını oldum olası çok sevmem. ancak durum böyle olunca tarçınlı çörek ile olan ilişkimi geliştirdim. 2 yılın sonunda işte ilk kanelbulle denemem..

hamur için:
1 1/4 cup süt
3/4 cup eritilmiş tereyağ
1/2 cup tozşeker
1/2 çay kaşığı tuz
4 1/2 cup un
2.5 çay kaşığı instant kuru maya



malzemeleri yukardaki sırayla makinanın haznesine koyup hamur programını çalıştırıyoruz. 1 saat 25 dakika süren program sona erince hamuru mutfak tezgahı ya da yemek masası üzerine alıyoruz. masayı hafif unlayıp hamuru merdane ile 1/2 cm kalınlığında dikdörtgen şeklinde açıyoruz. 3-4 çorba kaşığı toz şeker ile 1-2 tatlı kaşığı tarçını karıştırıp hamurun üzerine serpiyoruz. dikdörtgenin uzun kenarından hamuru rulo yapıyoruz. sonra da ruloyu 3-4 cm eninde kesiyoruz. bunları fırın tepsisine dizip üzerini kapatıp 45 dakika kadar bekliyoruz. çörekler biraz daha şişip birbirine yaklaşıyor.

son olarak 1 adet yumurtayı 2 çorba kaşığı su ile çırpıp çöreklerin üzerine sürüyoruz. üstlerine de pearl sugar serpiştiriyoruz. böyle bir şeker türkiye'de var mı ya da varsa adı ne bilmiyorum. buraya gelişimle külkedisi hayatıma ve mutfağa attığım adımla önümde yepyeni bir dünya açıldı diyebilirim :)




1 comment:

  1. cinnamon roll deniliyor burada. isvec tatlisi oldugunu bilmiyordum dogrusu, amerikan icadi saniyordum, halbuki ikealarda satiliyor olusundan iskillenmeliymisim. buradakinde bir de ustunde beyaz "frosting" oluyor, daha da sekerli. biraz fazla sekerli geliyor bana.

    sana un ve seker zararlari uzerine bir yazi yollayayim bunun uzerine, ada'ya vermeyin bunlardan:
    http://www.pi.web.tr/ender-sarac-seker-un-yok-diyor

    ReplyDelete