Tuesday, May 15, 2012

ekmek makinası ile pizza


ekmek makinası denemelerim devam ediyor. makina hamuru yaptı. ben de üzerine malzemeleri koyup fırına verdim. çok da güzel oldu. elini hamura bulamadan hamur işi yapmak çok zevkli..

hamur malzemeleri:
400ml su
2.5 çorba kaşığı zeytinyağ
2.5 çay kaşığı tuz
800gr un
2.5 çay kaşığı kuru instant maya

malzemeleri ekmek makinası haznesine yukardaki sırayla koyup hamur programını seçiyoruz. makina hamuru yoğuruyor, bekletip mayalandırıyor. 1 saat 25 dakika sonra makinadan pofuduk harika bir hamur çıkıyor.

pizzayı yapacağım tepsi  büyüklüğünde yapışmaz yağlı kağıdı kesip mutfak masasında hamuru üzerine aldım. sonra merdane ile hamuru tepsi büyüklüğünde açtım. daha sonra hamuru kağıtla birlikte tepsiye koydum. 3-5 çorba kaşığı salçayı 2-3 çorba kaşığı kadar zeytinyağ ve 1-2 tatlı kaşığı kekikle karıştırıp hamurun üzerine ince bir tabaka olarak sürüyoruz. sonra da pizzayı neli yapmak istiyorsak malzemeleri koyuyoruz. ben resimdeki pizzaya sosis, yeşil ve kırmızı biber, mısır koydum. en son da üzerine kaşar rendesi serptim.

200 derece fırında yarım saatte pişti galiba. malzemelerin durumundan ve tabii harika pizza kokusundan piştiği anlaşılıyor.



No comments:

Post a Comment