Saturday, May 5, 2012

beyaz ekmek (french bread)





buraya gelir gelmez merak sardığım konulardan biri de evde ekmek yapımı idi. epey bi zaman ekmek makinalarını araştırdıktan sonra tefal'in 10 parmağında 10 marifet makinasını aldım.

fakat ilk denemelerim çok kötü oldu. ekmekler kabarmadı, kötü koktu, ucundan tadına bakıp çöpe attık. başarısızlık bir yana koca koca ekmekleri çöpe atmak zorunda kalmak çok moralimi bozdu. makina 1 yıldan fazla mutfağın koca bir köşesini işgal etti durdu. geçenlerde gene kafama takıldı bu ekmek meselesi. internette biraz bakındım. tarifleri karşılaştırdım. insanların yazdığı yorumları okudum ve yeniden ekmek işine kalkıştım. ne hikmetse bu sefer oldu. ve işte tarifler..

beyaz ekmekle başlıyoruz..

1 1/4 cup su
1 1/4 çay kaşığı tuz
1 çorba kaşığı toz şeker
3 2/3 cup un
1 1/2 çay kaşığı kuru instant maya

makinanın haznesine pervaneleri takıp malzemeleri yukardaki sırayla koyuyoruz. bu sıra bu işin önemli bir püf noktası. önce sıvılar, sonra kurular ve en son maya koyuluyor. sıvıların üzerine unu döktükten sonra kaşıkla tüm yüzeye yayıyorum önce. sonra üzerine mayayı döküyorum. böylece maya hemen ıslanmıyor. bir iki yerde bunun önemli olduğunu okudum. belki de ilk seferlerde buna dikkat etmediğim için ekmekler olmadı diye düşünüyorum.

pekçok tarifte gr ölçü birimi olarak kullanılıyor. bu yüzden bir mutfak tartısı almak lazım. malzemelerin tam ölçüyle koyulması da çok önemli. bu tarifi cup ile vermişler. bunun için makinanın kendi ölçü bardağı vardı zaten. onu kullandım.

malzemeleri koyduktan sonra kapağını kapatıp uygun programları seçiyoruz. french bread için her makinada program var zaten. tefal'de 2 numaralı program. ekmeğin büyüklüğü 1 kg. kabuk kızarıklığını da en az olarak seçiyorum. son olarak başla düğmesine basıp başlatıyoruz.

inanılmaz ama gerçek. makina bu malzemeleri karıştırıp hamur yapıyor. daha sonra bekletip mayalandırıyor. sonra da pişiriyor. dışı çıtır, içi yumuşacık beyaz ekmek oluyor.

makinanın saati 00:00 olduğunda ekmek pişmiş oluyor. bipleyerek haber de veriyor. makinayı fişten çekip kapağını açıp ekmek haznesini dışarı çıkartıyoruz. plastik bir spatula ile yanlarını gevşetip ekmeği yerinden çıkartıyoruz. soğuduktan sonra da kurumaması için normalde ekmekleri nasıl muhafaza ediyorsak aynı şekilde bunu da kaldırıyoruz.

No comments:

Post a Comment