Wednesday, May 20, 2015

skon



bu basit tarife alakasız birşeylere bakarken rastladım. bol tereyağlı, açma gibidir belki tadı diye hayal ettim. açma gibi değil ama gerçekten harika birşey oldu. bi de basit ki, buyrun tarifi..

5 çorba kaşığı soğuk tereyağ
2 çorba kaşığı toz şeker
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
1/2 su bardağı süt

hamuru yoğuracağımız kaba sırasıyla tereyağ, şeker, kabartma tozu ve unu koyuyoruz. parmak uçlarımızla yoğuruyoruz, karışım parçalanmış ekmek içi gibi oluyor.

sonra yarım bardak sütü ilave edip elimize yapışmayacak bir hamur elde ediyoruz. bu aşamada 1 kaşık daha un ekledim mesela.

bu esnada fırını 180 derece açıyoruz.

sonra hamurdan büyük parçalar alıp düz bir tabak üzerinde yarım santim kalınlığında açıp bir kalıpla yuvarlaklar kesiyoruz. ağzı küçük bir bardakla kestim ben. tarifte kurabiye kalıbı kullanmışlardı. hamur çok fazla olmadığı için fazla skon da olmuyor. bir seferlik oturup yemelik gibi :)

önceden ısınmış fırında 12-15 dakika kadar pişiyorlar. üzerleri kızarmıyor ama altları kızarabiliyor. 10. dakikadan sonra kontrol etmekte fayda var. yanabilir.

üzerine bal, reçel ve taze krema ile yenebilir. içine şeker değil de çok az tuz konsa tuzlu olur. bu hafif tatlı birşey oluyor. ben beyaz peynir, reçel ve çay ile yedim. bayıldım :)


No comments:

Post a Comment