Tuesday, April 29, 2014

ciabatta ekmek


işte ustalık eserim. başka da birşey söylemiyorum..

450 ml su
5 yemek kaşığı zeytinyağ
2.5 çay kaşığı tuz
760 gr un
2.5 çay kaşığı kuru maya

hamuru ekmek makinasında hazırladım. ama elle de yapmak mümkün. malzemeleri yukardaki sırayla koyuyoruz ve hamur programında 1 saat yoğruluyor. 1 saat boyunca yoğurmuyor tabii makina da, arada duruyor, mayalanmayı başlatıyor, vs.

1 saat sonra hamuru makinadan çıkartıp ekmeklerimizi yapıyoruz. ben önce ikiye böldüm. parçalardan birini büyük bir ekmek yaptım. diğer parçayı da dörde böldüm. siz de nasıl isterseniz o şekilde yapabilirsiniz. ekmek kitabı sekize bölün diyordu mesela.

ekmeklerin önünü ve arkasını hafif unlayıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz. hamur 1 saat daha mayalanıyor. bunun için de fırını en düşük derecede 30-40 saniye açık tutup çok hafif ısınmasını sağlayıp kapattım. ekmekleri fırının içinde bu şekilde beklettim. üzerini kapatmadım. eğer dışarda bir yerde mayalandıracaksanız üzerini bir bezle kapatmanız gerekiyor. bir de hamuru makinada değil de kendiniz yoğuracaksanız mayalanma için daha uzun süre tutabilirsiniz.

1 saat sonra bir fırçayla üzerlerine çok hafif zeytinyağ sürdüm ve 240 derece fırında 20 dakika piştiler.

tepsinin bir köşesine içi su dolu küçük bir de fırın kabı yerleştirmeyi unutmayın. ben silikon muffin kalıbını kullandım bu iş için.

pişerken fırından çıkan harika kokuları tahmin bile edemezsiniz. ekmeklerin hem kıvamı, hem de kokusu, lezzeti beni hayrete düşürdü. velhasılı kelam, çok başarılı bir çalışma oldu.




1 comment:

  1. Sedef'çim çok güzel görünüyorlar. Kuzeyde bir yere gidesin geldi:-)

    ReplyDelete