Sunday, April 27, 2014

kakaolu pofuduk kek


bu keki hep yapıyorum. harika bir tarif. bu sefer yeni aldığım kendinden dilimli kalıpla denedim. gene çok güzel oldu sevgili izleyiciler..

2 yumurta
1 bardak toz şeker
1 bardak süt
1 bardak sıvı yağ
4 çorba kaşığı kakao
7-9 kaşık un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

önce yumurta ve şekeri mikserle çırpıyoruz.

ben keklerde zeytinyağ kullanıyorum. denemenizi tavsiye ederim. sanıldığı gibi ağır filan olmuyor. hatta her yiyen zeytinyağını farkedip, aaaa zeytinyağ mı kullandım, mmmm ne güzel olmuş, diyor.

süt, yağ, kakao, vanilya ve unu ekliyoruz. genelde 8 kaşık un iyi oluyor ama önce 7 koyup, duruma göre bakarsınız. oldukça akışkan bir kek hamuru olacak. mikserle tümünü çırpıp, en son kabartma tozunu da ekleyip şöyle bir karıştırıp kek kalıbına döküyoruz.

180 derece fırında 1 saat kadar pişiyor. içine kürdan ya da bıçak batırarak kontrol edip piştiyse çıkartıyoruz. harika kabarıyor. çok hafif ve basit bir kek.

bu keki geçen sene ada'nın doğum günü pastası için de kullanmıştım. üzerini komple krem şanti ile kaplayıp sonra da minik şekerlemelerle süslemiştim.


No comments:

Post a Comment