Saturday, April 27, 2013

toyko çorbası


bu çorbayı annem ve annanemden başka yapan kimse bilmiyorum. içip de bayılmayanı da görmedim. herkesin yorumu da şudur: aynı işkembe çorbası!

1 tavuk göğüs
1 büyük su bardağı yoğurt
1 yumurta
2 çorba kaşığı un
4-5 diş sarımsak
1/2 çorba kaşığı tereyağ
tuz

tavuk göğüsü haşlıyoruz. tencereden alıp minik minik didikliyoruz. tavuğun suyunu atmıyoruz tabii. tavukları suya geri koyup gerekiyorsa su da ekliyoruz. büyükçe bir tavuk göğüse bu ölçülerle 1.5-2 lt su koyabilirsiniz. başka bir kapta ezdiğimiz sarımsaklarla yoğurdu bol sarımsaklı yoğurt haline getiriyoruz. içine un ve yumurtayı da koyup güzelce çırpıyoruz. suyumuz kaynayınca yoğurtlu karışımla terbiyesini yapıyoruz. yani sıcak sudan azar azar alıp yoğurtla karıştırıyoruz. yoğurtlu karışım epey sulanıp ısınınca bunu tencereye boşaltıp karıştırarak 3-5 dakika daha pişiriyoruz. bu arada tuz ve tereyağ da ekliyoruz.

çok lezzetli bir çorbadır bu ve gerçekten de işkembe çorbasını andırır.

1 comment:

  1. keske iki saat once gorseydim hemen denerdim, ama aksam yemegini iyi kotu kurtardigimiz su dakikada yarina birakiyoruz corbayi ve hevesle bekliyoruz;) iskembe corbasini cok severim ve kotu bir "denedim denedim beceremedim" gecmisimiz var kendisiyle.. toyko ile mutlu olacagiz hissediyorum:))

    ReplyDelete