Wednesday, June 1, 2011

rus salatası


üniversitede kantinlerden birinde soğuk sandviç yapılan bir bölüm vardı. orda favori iki sandviçim vardı. biri rus salatalı, kaşarlı, salamlı sandviç ve diğeri de arnavut ciğerli, rus salatalı ve acı minik tombul biberli sandviç. ilk zamanlar salamlıyı yaptırırdım hep ama son yıllarda ciğerliye takılmıştım.

rus salatası sanki çok zor birşeymiş de evde yapılamazmış gibi düşünürdüm hep. hiç de öyle değilmiş. tabii mayonezi kendiniz yapmaya kalkarsanız o zaman başka.

bezelye
havuç
patates
salatalık turşusu
mayonez

malzemeler bu kadar. evde buzlukta garnitür bezelye ve havuç karışımı vardı. 2 su bardağı dolusu kadar ondan kullanıp 2 adet de patatesi soyup aynen havuçlar gibi minik minik ve küp küp doğradım. hepsini bir tencerede üzerlerini geçecek kadar su koyup haşladım. sonra suyunu süzüp bir tabağa aldım. salatalık turşularını da minik minik doğrayıp tabağa ekledim. son olarak da üzerlerine mayonez koyup karıştırdım. çok güzel oldu. kalanını buzdolabına koymuştum. biraz beklemiş ve buzdolabında soğumuş olarak ertesi gün çok daha güzel olduğunu gördük.

1 comment:

  1. her hamilelikteki aserme yemegim :) gecen gun ben yapinca da cok guzel oldu. isin sirri kornison tursusu sanirim :)

    ReplyDelete