Monday, March 3, 2014

lazanya


12 adet lazanya
1 bardak kaşar rendesi
2 su bardağı kadar haşlanmış bezelye ve havuç

kıymalı harç:
300 gr kıyma
1 soğan
1-2 kaşık salça
tuz, karabiber
zeytinyağ

beşamel sos:
2 kaşık tereyağ
4 kaşık un
3 su bardağı süt
tuz, karabiber

kıymayı az zeytinyağında kavuruyoruz. kıymanın rengi dönünce yemeklik doğradığımız soğanı da ekliyoruz. soğan şeffaflaşınca salça, tuz, karabiber ekleyip fazla kurumadan ocaktan alıyoruz.

lazanyalar haşlanması gereken türdense beşamel sosa başlamadan kaynar suda lazanyaları fazla yumuşak olmayacak şekilde haşlıyoruz. ben taze lazanya kullandım. yani yapılmaya hazırdı.

beşamel sos için önce tereyağ eriyor, içine birer birer 4 kaşık un koyuyoruz. tereyağlı unu önce biraz kavuruyoruz. macum kıvamlı birşey oluyor. sonra gene birer birer sütü ekliyoruz. bunu sürekli karıştırmamız gerekiyor. ölçü olarak 3 bardak verdim ama sonuç olarak muhallebiden çok daha sıvı olacak sos. daha fazla da süt koyulabilir. sosa da biraz tuz ve karabiber koyuyoruz.

sonra lazanyanın katlarına başlıyoruz. internetten epey tarif okudum. önce beşamel sos koyan var, önce kıymalı harç koyan var. ben dikdörtgen, seramik bir fırın kabının tabanına önce ince bir tabaka beşamel sos döşedim. sonra üzerine yanyana 3 tane lazanya dizdim. lazanyanın şeklini korumaya çalışmaya gerek yok. kabınızın şekline göre boşlukları doldurmak için lazanyaları bölebilirsiniz de. aynen börek yapar gibi, maksat kabın her tarafını lazanya ile döşemek. lazanyanı üzerine önce beşamel sos, sonra kıymalı harç, ve sonra da havuç bezelye koyuyoruz. 3 kat bu şekilde döşedikten sonra 4. lazanyanın üzerine sadece beşamel sos yayıp üzerine de kaşar rendesi döküyoruz.

180 derece fırında 20-25 dakika kadar pişiyor. kaşarlar kızardığında lazanya da pişmiş oluyor.

No comments:

Post a Comment