Saturday, March 8, 2014

kış çorbası


pırasayla yapacak birşeyler bakınıyordum. bu tarifi buldum ama bu kadar basit bir tariften bu kadar harika bir lezzet çıkacağını tahmin etmiyordum. oktay usta'nın bazı tarifleri gerçekten hem basit hem de başarılı.

1 adet pırasa
1 havuç
1 patates
1 kase yoğurt
2 çorba kaşığı un
1/2 limon
zeytinyağ, tereyağ
tavuk suyu ya da bulyon
tuz, kırmızı biber

pırasanın en uçtaki yeşil taraflarını atıp kalanını ince ince ve halka halka doğrayıp güzelce yıkıyoruz. tencerede biraz zeytinyağ ile pırasayı kavurmaya başlıyoruz. sonra üzerine soyulup rendelenmiş patates ve havucu da ekliyoruz. sebzeler kendilerini bırakmaya başladığında çorba olacak kıvama gelecek şekilde sıcak su ekliyoruz. bu suyun bir kısmı et ya da tavuk suyu da olabilir. ben 1 adet tavuk bulyon attım. bu aşamada tuz da ekliyoruz. bulyon kullandıysak tuza dikkat.

su kaynayıp sebzeler iyice pişince terbiyesini hazırlıyoruz.

1 kase yoğurda önce yarım limonun suyunu sıkıp karıştırıp sonra da 2 kaşık un ekleyip bunu da bir güzel karıştırıyoruz. sonra tenceren kaşık kaşık sıcak sudan alıp yoğurda ekleyip karıştırıp 3-5 seferden sonra tencereye boşaltıp karıştırarak çorbayı pişiriyoruz. unun da pişmesi için biraz daha pişmesi lazım çorbanın.

servis yapacağımız zaman da 1-2 kaşık tereyağında kırmızı biber kızdırıyoruz. normal biber değil de isot kullandım. ben isot'un kokusuna, rengine ve de tadına bayılıyorum. bence normal kırmızı biberden çok farklı birşey bu.

sıcak tereyağını tabaklara koyduğumuz çorbanın üzerinde gezdiriyoruz. kalanını da tencereye boşaltıp karıştırabiliriz.

enfes bir çorba oldu gerçekten..

No comments:

Post a Comment