Friday, March 8, 2013

kremalı mantar çorbası



250 gr mantar
1 çorba kaşığı tereyağ
2 su bardağı süt
2 çorba kaşığı un
tuz, karabiber

mantarları önce ikiye bölüp sonra ince ince doğradım. tencerede tereyağı eritip mantarları koydum. mantarlar kendi sularını bırakıp öylece biraz pişince 3-4 su bardağı soğuk su ekledim. su kaynayıncaya kadar da başka bir kapta süte un ekleyip karıştırdım. evde beyaz un kalmamıştı, tam buğday unu kullandım. ayrıca bir lezzet verdiğini düşünüyorum. çorbanın rengini de biraz etkiledi sanırım. unlu süte tencereden azar azar alıp karıştırıp sonra da tümünü tencereye boşalttım. karıştırarak çorbayı pişirdim. tuz da ekleyip 3-5 dakika kısık ateşte kaynattıktan sonra çorbamız hazır oldu. servis yaparken üzerine karabiber de ekleyebiliriz.

No comments:

Post a Comment