Thursday, September 23, 2010

zeytinyagli patlican



4-5 kucuk patlican
2 carliston biber
2 orta boy domates
1 sogan
4-5 dis sarimsak
zeytinyag
tuz, karabiber


basma da fistan giyemem aman, zeytinyagli yiyemem aman..

ben zeytinyagli yerim, cok da severim sayin okurlar. bu yemegi isterseniz sicak yiyebilirsiniz. ama aslinda zeytinyagli bir yaz yemegidir. hatta yogurtla yenirse super olur. annem bu yemegi yazin yapar ve hep yogurtlu yedirir bize. duydum ki istanbul'da hava aniden sogumus. yaz bitti demeden bu guzel yaz yemegini yazayim istedim.
sogani zeytinyaginda kavurmaya basliyoruz. uzerine kare kare dogranmis biber ve domatesleri de ekliyoruz. sonra sarimsaklari da dograyip koyuyoruz. patlicanlari kare kare dograyip tencereye ekleyince geriye dograyacak birsey kalmiyor. tuz, karabiber ve de cok az su ekliyoruz. pismeye birakiyoruz. daha once bu yemegi yaparken patlicanlari alacali soymustum. bu sefer ya vitaminler hemen kabugun altindaysa gercekten diyerek soymadim. siz de soymayabilirsiniz.



No comments:

Post a Comment