Monday, August 3, 2015

havuçlu kabaklı çorba


2 adet kabak almıştım. daha önce yaptığım bir çorba vardı, onu yapmayı düşünüyordum. google'da "kabak çorbası" diye aratınca hep aynı çorba tarifine rastladım. bir de böyle deneyeyim dedim.

2 adet kabak
2 adet havuç
2 çorba kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı un
1 bardak süt
tuz, karabiber
bir avuç ince doğranmış dereotu

önce kabak ve havuçları soyup rendenin kalın tarafı ile rendeliyoruz. çorbayı yapacağımız tencerede tereyağını eritip sebzeleri içine koyuyoruz. bütün suyunu çekene kadar ara ara karıştırarak pişiriyoruz. unu ekleyip karıştırarak bikaç dakika daha sebzeleri kavuruyoruz.

sonra çorba olacak kıvama gelene kadar üzerine sıcak su ekliyoruz. tuz ve kararbiber de koyuyoruz. böylece biraz daha pişiyor hem sebzeler hem de un.

altını kısıp son olarak sütü koyuyoruz. tarif 1 bardak diyordu ama ben süt kutusundan dökerek bir yandan da çorbayı karıştırdım. beğendiğim kıvamda dökmeyi kestim. bir bardaktan daha az koydum sanırım.

çorbayı karıştırarak 3-5 dakika daha pişiriyoruz. son olarak dereotunu ekleyip ocaktan indiriyoruz.

sebzelerin rendelenmiş olarak çorbada yüzmesi benim hoşuma gidiyor ama bu tarz sebze çorbalarının tarifinde genelde piştikten sonra blendırdan geçiriliyor. öyle de yapıp, sonra dereotunu ekleyebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment