Sunday, March 13, 2011

kısır


ne zamandır aklımdaydı yapmak. ilk kısır denememdi. güzel oldu.

1 su bardağı ince bulgur
1 kaşık salça
domates, salatalık, maydanoz
limon, nar eşsisi
zeytinyağ
tuz, karabiber, kırmızı biber

1 su bardağı bulguru kaynar suyla ıslatıyoruz. su bulgurun biraz üstüne çıkıyor. 1 kaşık da salça koyup karıştırıyoruz. domates salçası koydum ben. evde olsaydı biraz biber de koyabilirdim. sonra kabın üzerini kapatıp bulguru şişmeye bırakıyoruz. 10-15 dakika sonra kapağını açıp bulgurdan bir parça yedim. biraz daha yumuşayabilir gibi geldi. tekrar sıcak su ekledim.

diğer tarafta sebzeleri minik minik doğruyoruz. maydanoz, salatalık, domates istediğiniz kadar koyabilirsiniz. kısırda olmazsa olmaz yeşil soğandır tabii. hatta kuru soğan koyanlar da var. fakat benim çiğ soğan kokusuyla ve hazmıyla sorunum var. olmamasını olmasına tercih ederim her zaman. bu yüzden soğansız yaptım.

sonra bir kapta bunları karıştırıyoruz. üzerlerine zeytinyağ, limon suyu, nar ekşisi, tuz, karabiber, kırmızı pulbiber de koyuyoruz. bunları bir güzel karıştırıp tuzunu baharatını ölçmek için tadına bakabilirsiniz. kimyonlu tarifler de gördüm ama ben koymadım. bir dahaki sefere bir de kimyonla deniycem.

akşam yemeği yanında salata olarak yapmıştım. kısırı o kadar çok yedim ki yemeğimi bitiremedim. 5 çayı yanında da yeri ayrıdır. yaşasın kısır..

No comments:

Post a Comment